رئیس کمیسیون بهداشت در زرندیه عنوان کرد:

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴ کد : ۵۶۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۲۸
وزیر بهداشت دولت سیزدهم باید به اجرای سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت متعهد باشد
رئیس کمیسیون بهداشت در زرندیه عنوان کرد:

حسینعلی شهریاری ششم بهمن ماه در جریان سفر به شهرستان زرندیه و در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا(ع) شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس یازدهم طبق فرموده مقام معظم رهبری، مجلسی انقلابی است و کمیسیون بهداشت و درمان در پی پیگیری و تحقق قوانین و سیاست های بر زمین مانده ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه کمیسیون در نظر داشت که با آغاز فعالیت مجلس این امر را دنبال کند، اما این مهم به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد، گفت: قطعا هر فردی که در دولت سیزدهم به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود باید نسبت به اجرای این قوانین که در برنامه ششم توسعه کشور جای داشته و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است، تعهد بدهد.

شهریاری تنها راه تامین عدالت در سلامت را تحقق قانون و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، مباحث مربوط به تامین واکسن و وضعیت بیماری در کشور از جمله برنامه های روتین کمیسیون است که مورد پیگیری است.

وی در خصوص فعالیت های مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به کمک بیش از هشت هزار میلیارد تومانی خیرین در زمینه ساخت و ساز و اقدامات فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، گفت: سیاست مجمع تنها کار فیزیکی نیست و باید در زمینه پیشگیری ورود کند تا مانع بیماری مردم و تحمیل هزینه های سنگین به سیستم بهداشت و درمان شویم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: ۵۶ مجمع خیرین در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مستقل، استقرار دارند و سیاست افزایش مشارکت زنان و جوانان نیز مدنظر است. طی دو سال اخیر بانوان بسیاری جذب شده اند و البته زنان با علاقه و پشتکار بیشتری وارد عرصه می شود، از طرفی جذب جوانان نیز دنبال می شود و نباید به سمتی حرکت کرد که افراد در سنین بالا به سمت کار خیر ترغیب شوند بلکه باید کار خیر را از جوانی آغاز کرد.

وی با اشاره به ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین راهی با مشارکت مجمع خیرین سلامت در کشور که در دستور کار قرار دارد، گفت: بهره برداری از این پروژه موجب ارتقای سطح خدمات، شتاب در امدادرسانی به مصدومین سوانح ترافیکی و تقویت ایمنی جاده ها خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه بر اساس آمارها سالانه حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند که  ایجاد و افزایش پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای برای تسریع در امدادرسانی به حوادث ترافیکی ضرورت دارد، اظهار کرد: از  ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون افزون بر  ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده اند و ضروری است این شهیدان و خانواده های آنان در راستای تداوم آرمان های انقلاب اسلامی تکریم شوند.

به گزارش ایسنا، در این آیین نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار می‌رفت که ساوه و زرندیه به دلیل همجواری با تهران وضعیت بهتری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشند، اما در بسیاری از زمینه ها به لحاظ فیزیکی، نیروی انسانی و کادر درمان درگیر مشکلاتی هستند.

حجت الاسلام محمد سبزی بیان کرد: درمانگاه در شهرستان ها وجود دارد، اما به لحاظ کارکرد درمانی مردم گلایه دارند و عموما نیروهای طرحی مشغول به کار هستند که بعد از دریافت تخصص شهرستان را ترک می کنند. توقع می رود که وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ نگاه ویژه ای به ساوه و زرندیه داشته باشند چراکه پس از پیروزی انقلاب هنوز بیمارستان دولتی در ساوه احداث نشده و بودجه در نظر گرفته شده برای شهرستان نیز چهار میلیارد تومان است که بسیار ناچیز است. مسلما با چنین ارقامی باید سال ها منتظر ساخت بیمارستان دولتی در ساوه باشیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در زرندیه با تلاش های بسیار احداث شده و وضعیت خوبی دارد، اما درخواست مردم آسیابک و مامونیه درمانگاه است و امیدواریم که درمانگاه و کلینیک های تخصصی با حضور نیروهای متخصص به صورت شبانه روزی فعال باشند.


نظر شما :